Останній день літа для Вінниці ознаменувався довгоочікуваним відкриттям площі Гагаріна. Реконструкція одного з головних транспортних вузлів міста тривала цілих три місяці, через що вінничани вимушені були стерпіти певні незручності, адже, починаючи з червня було перекрито автомобільних рух площею, а чотири трамвайних маршрути тимчасово припинили свою роботу.
За три місяці літа влаштовано дренажну систему та зливову каналізацію, що дозволить приймати на 20% більше опадів, ніж раніше, замінено водогін, виконано реконструкцію контактної мережі трамвая і тролейбуса, заасфальтовано дорожнє покриття та тротуари. Та найголовнішим досягненням реконструкції стало прокладання майже кілометра нових трамвайних шляхів за новою для України технологією з укладанням спеціальних плит та замощенням полотна бруківкою. Аналогічна технологія використана досі лише у Львові.
Впорядкування дренажної системи, а також задля зменшення кута підйому для трамваїв зумовило підняття дорожнього полотна у найнижчій точці на 40 сантиметрів. Тротуар опинився нижче рівня дороги, відтак довелось відмежувати його підпірною стінкою.
Наступним етапом реконструкції площі стане оновлення входу до Центрального парку, що, можливо, відбудеться у найближчі роки.
Зі слів директор Вінницької транспортної компанії, дорожнє до реконструкції було у вкрай поганому стані. «Коли ми зняли перший шар асфальту, то побачили, що 44 роки тут не робився ремонт. Тут фактично не було основи – лише 20 см асфальту і 40 см відсіву, а потім була глина і болото. Тепер там під основою гранітні брили, потім йде крупний щебінь фракції 20-40, потім менша фракція 10-20. Тобто сьогодні тут дуже сучасна дорога, і якщо навіть «Боїнгу» доведеться сісти, дорога витримає».
Реконструкція площі коштувала близько 37 мільйонів гривень. З бюджету Вінниці витратили 10 мільйонів, решту було профінансовано за рахунок надходжень з Фонду регіонального розвитку.