З п’ятниці 19 грудня вінничани уже можуть користуватися новою трамвайною лінією, що закільцювала ділянку від вулиці Келецької через Барське шосе до Західного автовокзалу. Спорудження лінії тривало понад два роки і разом із будівництвом вулиці Келецької коштувало міському та державному бюджетам 87,3 мільйони гривень. Довжина лінії становить 1949 метрів. На цій ділянці є шість зупинок: «Західний автовокзал», «вул.Квятека», «вул.Стельмаха», «100-річчя вінницького трамваю», «9-й мікрорайон» і «ТК Вишенька». О 10-й ранку разом із в.о. мера та губернатором області лінією проїхались перші пасажири.
Новою лінією курсуватимуть трамваї за двома маршрутами. Так, 6-й номер, що раніше розвертався біля вулиці Квятека тепер матиме кінцеву зупинку біля Західного автовокзалу. А от маршрут №2 рухатиметься по колу Хмельницькbv шосе, Пирогова та Келецькою. Директор Вінницької транспортної компанії Микола Форманюк цей маршрут називає «вінницьким ноу-хау».
– Водій трамваю повинен мати відпочинок на кінцевій зупинці. А так як кінцевої у «двійки» не буде, ми вирішили це іншим чином: біля Західного автовокзалу трамвай робитиме двохвилинну зупинку, під час якої водій та кондуктор змінюватимуться на інших. Після перепочинку вони змінять водія та кондуктора наступного вагону і так далі, – розповідає Микола Форманюк.
До речі, квиток, придбаний на поїзд у трамваї №2 буде дійсним впродовж усієї відстані по колу.
Графік вказано від зупинки Барське шосе (Західний автовокзал)
Робочі дні
Напрямок: Хмельницьке шосе, Пирогова, Келецька, Стельмаха
6.49, 7.26, 7.41, 8.00, 8.18, 8.33, 8.52, 9.10, 9.25, 9.44, 10.02, 10.17, 10.36, 10.54, 11.41, 11.58, 12.16, 12.33, 12.50, 13.08, 13.25, 13.42, 14.00, 14.17, 14.34, 14.52, 15.09, 15.26, 15.45, 16.01, 16.18, 16.37, 16.53, 17.10, 17.29, 17.45, 18.03, 18.21, 18.37, 18.55, 19.13, 19.29, 19.47, 20.05, 20.21(депо), 20.57(депо)
Напрямок: Стельмаха, Келецька, Пирогова, Хмельницьке шосе
6.20, 6.55, 7.12, 7.31, 7.47, 8.03, 8.23, 8.39, 8.55, 9.15, 9.31, 9.47, 10.07, 10.23, 10.39, 11.15, 11.29, 12.03, 12.21, 12.39, 12.55, 13.13, 13.31, 13.47, 14.05, 14.23, 14.39, 14.57, 15.15, 15.31, 15.49, 16.07, 16.23, 16.41, 16.59, 17.15, 17.33, 17.51, 18.07, 18.25, 18.43, 18.59, 19.17(депо), 19.35, 19.51(депо), 20.27(депо)
Вихідні та святкові дні
Напрямок: Хмельницьке шосе, Пирогова, Келецька, Стельмаха
6.51, 7.17, 7.43, 8.09, 8.35, 9.01, 9.27, 9.53, 10.19, 11.15, 11.41, 12.07, 12.33, 12.59, 13.25, 13.51, 14.17, 14.43, 15.09, 15.35, 16.01, 16.27, 16.53, 17.19, 17.45, 18.11, 18.37, 19.03(депо), 19.29, 20.21(депо)
Напрямок: Стельмаха, Келецька, Пирогова, Хмельницьке шосе
7.13, 7.39, 8.05, 8.31, 8.57, 9.23, 9.49, 10.15, 11.11, 11.37, 12.03, 12.29, 12.55, 13.21, 13.47, 14.13, 14.39, 15.05, 15.31, 15.57, 16.23, 16.49, 17.15, 17.41, 18.07, 18.33, 18.59(депо), 19.25(депо)
Нова схема трамвайних маршрутів (автор: Ательє графічного дизайну). Для перегляду у повному розмірі натисніть на зображення.
Разом із святом відкриття довелось також почути і перші скарги від нових пасажирів, яким довелось чекати трамваю під мрячливим дощиком, сховатись від якого виявилось ніде. За словами в.о. міського Сергія Моргунова, обладнати зупинки критими павільйонами просто не встигли, але обіцяє, що наступного року зупинки уже будуть накриті.
Отже, таке довгоочікуване відкриття трамвайного кільця уже історія. Про перебіг будівництва можете ознайомитись тут. А тепер у Вінницькій транспортній компанії розмірковують про подальші плани розвитку трамвайного руху у Вінниці. Зокрема, уже є проект створення поворотної «стрілки» в районі ринку «Урожай» з Келецької праворуч на вулицю Пирогова. Це дозволить створити новий маршрут, яким жителі Вишеньки зможуть діставатися трамваєм до району Електромережі і навпаки. Також, за словами Миколи Форманюка, є бажання реалізувати проект відновлення трамваю по проспекту Коцюбинського від площі Перемоги до Залізничного вокзалу. У 70-х роках минулого століття цю лінію демонтували, але після порад швейцарських урбаністів, у Вінниці загорілись ідеєю відновлення. Щоправда, про терміни реалізації згаданих проектів, у світлі економічних проблем в країні, говорити зарано.
Одним тільки трамваєм розвиток транспортної інфраструктури західної околиці Вінниці може не обмежитись. За словами Сергія Моргунова, по завершенні будівництва 9-го та 10-го мікрорайонів Вишеньки тут проживатимуть близько 60 тисяч вінничан, тож може з’явитись необхідність і тролейбусного сполучення. Технічно така можливість при будівництві вулиці була передбачена, залишилось остаточно визначитись у фінансовій спроможності та доцільності такого проекту.