Трамвай по новій лінії на Барському шосе та Келецькій, як обіцяють у міські раді, поїде у грудні. Два місяці тому уже відбулись пробні запуски трамваїв від кінцевої на вулиці Квятека до Західного автовокзалу. Проект, на який було витрачено понад 87 мільйонів гривень, практично завершений, залишаються лише незначні роботи для того, щоб урочисто перерізати червону стрічку перед першим трамваєм, який поїде по маршруту новою лінією.
Як виглядає така довгоочікувана трамвайна лінія незадовго до відкриття, дивіться далі у фоторепортажі:
Поки що тут їздять тільки “технічки”
На зупинках уже висять таблички з назвами. Усього зупинок на двокілометрвій ділянці буде щонайменше шість.
Разом із будівництвом лінії навели лад із тротарами уздовж Барського шосе і вулиці Стельмаха. Щоправда, іноді можна наштовхнутися на ось такі перепони:
Місцями провели озеленення.
Зупинка “Вулиця Квятека”
Нові смітники на вул. Стельмаха
Зупинка “Вул. Стельмаха”
Щоб не клеймувати усе словом “халтура”, скажімо так: акуратоності в облаштуванні зупинок і всього іншого, на жаль, явно не вистачає. Звісно, це все перед відкриттям заметуть і, по можливості, полагодять. Хочеться у це вірити. Але такі, а то й гірші, приклади можна зустріти уздовж усієї оновленої вулиці і щойно збудованої трамвайної колії.
[nggallery id=22]
Люди потроху протоптують зручні для себе шляхи.
Нове дитяче містечко також з`явилось цієї осені.
Здвоєна трамвайна і автобусна зупинка.
…
На цій зупинці, що названа на честь 100-річчя вінницького трамваю, висадили навіть кілька дерев, щоб пасажирам, в очікуванні транспорту, влітку був затінок. От тільки від дощу вони ніяк не спасуть, а критого павільйону тут, як видно, і не парадбачалось. Немає їх і на усіх інших зупинках.
Електротягова підстанція.
Після ремонту дороги виїзду зі Стельмаха на Барське шосе уже немає. Щоб ніхто і не пробував “прокласти” собі дорогу, потенційний виїзд заклали бетонними блоками.
Одразу за поворотом на Келецьку – ще одна зупинка. Щоправда, без назви.
Трамвайні рейки порівняно дорогі, тому їх використали тільки на поворотах і розвилках, на решті ділянки прокладені дешевші залізничні.
Зупинка “9-й мікрорайон”
Старе розворотне кільце залишили. Ймовірно, для 2-го маршруту, хоча це тільки припущення. У Транспортній компанії про те, як працюватимуть маршрути після відкриття лінії, поки не повідомляють. Відомо лиш про продовження 6-тки, про що й свідчать таблички на зупинках.
Зупинка “Вишенька”
Пройде ще небагато часу і трамвай за цим номером возитиме пасажирів до Західногго автовокзалу.
В цілому, враження від нової лінії, а також супутнього ремонту Барського шосе та вулиці Стельмаха швидше позитивні. Як не як, у місті про цей проект говорили більше десяти років, тож реалізація не може не радувати. От тільки якість виконання місцями додає тієї самої ложки дьогтю, яка нагадує – поки до стандартів розвинених країн нам ще дуже неблизько. Та бачити б бажання до них наближатись…