Для більш комфортного транспортного сполучення на перспективу у Вінниці необхідно зробити перерозподіл транспортних потоків через мости та продовжувати розвивати громадський транспорт. Так радять швейцарські консультанти з просторового розвитку. 21 листопада у Вінниці відбувся черговий семінар-обговорення з розробки комплексної стратегії із розвитку міського транспорту та просторового планування. В рамках семінару швейцарські спеціалісти також представили власне бачення розвитку мікрорайонів вулиць Кірова та Тарногродського.
«Вінниця постійно працює над вдосконаленням громадських перевезень. До кінця року планується завершити масштабний проект закільцювання трамвайної колії з вулиці Келецької до Хмельницького шосе. Нам вдалося поповнити тролейбусний парк 40 новими тролейбусами, паралельно проводиться капітально-відновлювальний ремонт наявних тролейбусів, щоб підвищити комфорт та безпеку пасажирів. Ми також отримали 19 автобусів і, маємо надію, що незабаром отримаємо ще 11. Затримка пов’язана з закупівлею комплектуючих заводом-виробником. Але разом з тим, нам необхідно створювати умови трафіку, і щоб вінничанам було комфортно діставатися на роботу саме за допомогою громадського транспорту», – зазначає в.о. міського голови Сергій Моргунов.
За словами урбаніста Томанна Урса, задача розробки цього проекту – забезпечити стійкий розвиток транспортної системи на найближчі два десятиріччя без транспортного хаосу: «Ми враховуємо, яка Вінниця зараз, та якою вона може стати у майбутньому. Розвиток міста має бути для самостійних та активних людей». В той же час проект чітко пов’язаний з Стратегією розвитку міста «Вінниця-2020».
«Набагато важче організувати транспортний рух в уже урбанізованому просторі, ніж коли це робиться з початку будівництва. Але Вінниці необхідно приділяти значну увагу розвитку сильної транспортної магістралі з заходу через центр на схід міста, бо тут живе, працює та здійснює покупки багато людей. Звичайно, багато вінничан користуються власним транспортом, але завдяки перерозподілу потоків можна впорядкувати рух та розвантажити перехрестя», – каже інженер, швейцарський фахівець з транспортного планування Мішель Шупіссер.
Архітектор-урбаніст з Ательє міського розвитку ван де Ветерінга Роман Ханніман зазначив, що на даний час швейцарські консультанти напрацювали кілька варіантів розвитку транспортного забезпечення міста, але більшість з них на довгострокову перспективу, оскільки вимагають значних затрат та інвестицій. Тому перерозподіл потоків через мости з більшим використання окружної дороги на даний час є оптимальним. Це допоможе зменшити навантаження на магістралі. «Необхідно також приділити увагу річці, як основній водній артерії міста, та зеленим зонам навколо неї для покращення якості життя мешканців навколишніх районів. Також по місту має бути достатня кількість пішохідних та зелених зон для прогулянки та відпочинку», – каже Роман Ханніман.
Заступник міського голови Валерій Коровій відповів, що на сьогодні вже розпочато роботу над тим, щоб використати перевагу Вінниці у тому, що вона розташована на річці, і це стосується не тільки набережної, а й використання самого русла.
Також Роман Ханніман представив проект можливого розвитку мікрорайонів вулиць Кірова та Тарногродського. Він зауважив, що ці вулиці мають великий потенціал для розвитку, адже є можливість ущільнення забудови, але для цього важливим є під’єднання районів до вже існуючої поряд інфраструктури. На його переконання, вулиця Кірова має багато переваг, оскільки розташована недалеко від Центру та залізничного вокзалу. І при реалізації соціальних та економічних проектів можна підвищити якість проживання в цьому районі, що в свою чергу, дасть поштовх до його розвитку.
«Тут необхідно розвивати всі види транспорту, в тому числі і велорух. Трамвайну колію потрібно поновити по проспекту Коцюбинського (колія від пл. перемоги до залізничного вокзалу функціонувала до 70-х років минулого століття, – Urban) та пустити її по Кірова. Також необхідно створювати паркові зони біля комерційних зон і зон для здійснення покупок. Будівництво багатоповерхової змішаної забудови – для життя та бізнесу, та котеджної забудови. Потрібно і створити в цьому районі автобусне депо, яке буде резервом для трамвайного депо, коли мережа розшириться. Цей план розвитку вулиці Кірова може бути інтегрований у Генеральний план міста з врахуванням будівельних стандартів», – переконаний швейцарець.
Валерій Коровій у відповідь зазначив, що швейцарські консультанти дають вінницьким фахівцям гарний інструментарій, який можна використати при визначенні напрямку розвитку цих територій.
За інформацією прес-служби Вінницької міської ради