Bună ziua, Moldova: Вінниця – Кишинів – Бельці – Вінниця
15 жовтня | Подорожі, Світ, Фоторепортажі
DSC_0841_1

У асоціаціях багатьох українців Молдова в першу чергу згадується країною вина, сонця і величезних аж за горизонт виноградників та яблуневих садів. Що ж, все це це, звичайно, присутнє у повній мірі. Ми ж спробували доповнити картину, побачивши, як виглядає Молдова з урбаністичної точки зору, відвідавши два найбільших міста країни – столицю Кишинів і Бєльці.

Подорожувати в Молдову з Вінниці значно зручніше і дешевше на автомобілі. По перше, економиться величезна кількість часу, який в іншому випадку довелося б витратити на потяги або автобуси. По-друге – дешевше. Поїздка за маршрутом Вінниця – Могилів-Подільський – Сорока – Кишинів – Бєльці – Могилів-Подільський – Вінниця, якщо враховувати тільки витрати на паливо, обходиться трохи більше ніж в 1 тисячу гривень. Сюди ще можна додати 75 гривень, витрачені на дорожній збор, який беруть з іноземців за пересування молдавськими дорогами.

Покинувши Україну через міст Могилів-Подільський – Отачь, на перший погляд відмінностей не бачимо зовсім ніяких. Все ті ж до болю знайомі вибоїни і відсутність нормальних узбіч. Все по-нашому. Місцями дорога в такому стані, що вже починаєш побоюватися за долю поїздки – з такими до Кишинева, здається, добиралися б до вечора.

DSC_0732_1DSC_0738_1

Але вже незабаром картинка змінюється на краще. Дорожня техніка і свіженький асфальт вселяють оптимізм. Настільки, що швидко починаєш заздрити сусідам. І так, це виявилося не просто показовим ремонтом, саме в такому вигляді і запам’ятаються молдовські дороги, а те, що побачили, виїхавши з Отачі, вже сприймалося як непорозуміння. Яке, схоже, теж скоро зникне (а можливо, поки пишеться цей пост, і там вже ідеальне покриття).

DSC_0739_2DSC_0772_1

І чим ближче просуваємося до Сороки, тим приємніше їхати – ідеально (саме ідеально, а не так, як часто ми бачимо в Україні) рівний асфальт, свіжа розмітка, зручні узбіччя, стоки для води … М-да, за молдован можна тільки порадіти.

DSC_0780_1

Під загальне буркотіння на адресу українських шляховиків зустрічаємо деяке пояснення ідеальним молдовським дорогам. Отже, Молдова отримала грант від США, а також від європейських банків на будівництво доріг. Підрядниками виступили турецькі та австрійські компанії.

DSC_0787_1

В придорожніх селах, які, відразу зауважимо, виглядають помітно бідніше українських, ремонт траси передбачає також благоустрій. Зокрема, побудовані тротуари, встановлено огородження. Виглядає дуже приємно.

DSC_0794_1DSC_0784_1DSC_0773_1

Розв’язка в трасою на Бєльці, на якій повертаємо в сторону Кишинева. Ще один приємний момент подорожі по Молдові на автомобілі – зовсім невелика, в порівнянні навіть з головними напрямками у Вінницькій області, кількість транспорту. До того ж, молдовани досить акуратно їздять. Принаймні так здалося.

DSC_0804_1DSC_0806_1

І тільки наближаючись до Кишинева – єдиного великого міста країни, до якого стягуються всі потоки – транспорту стає більше.

DSC_0841_1

Отже, після невеликих блукань по Кишиневу, прибуваємо в центр міста. Місто цілком компактне, тому з  добиранням особливих проблем не виникає. Заторів у місті не побачили, хоча можна зробити поправку на те, що це була субота. До речі, на практично усіх крупних перехрестях влаштовано круговий рух. Також на магістральних вулицях здійснюється відеонагляд за рухом.

Пішохідну частину знайомства з Молдовою починаємо з площі імені князя Штефана чел Маре. Детальніше на цій особистості зупинимось пізніше, а поки лиш зазначимо, що для Молдови він має величезне значення. Головні площі та проспекти міст названі на його честь. Його портрет зображено на грошовій одиниці – леї. При цьому, на усіх, незалежно від номіналу.

DSC_0007

На наше розчарування, в день нашого прибуття на головній площі міста проходив винний фестиваль. Ні, нічого в самому фестивалі поганого немає, але оцінити у святковій атмосфері місто не завжди зручно. Тим не менш, починаємо знайомитися зі столицею.

DSC_0014_1

На жаль, перше враження, яке справив пішохідний Кишинів приємним не назвати. Благоустрій навіть на найголовніших вулицях міста сильно “підкачав”. Старий потрісканий асфальт, місцями зруйнована плитка – таке на місцевих тротуарах зустрічається до непристойного часто. При цьому, у багатьох місцях вириті траншеї так і не заасфальтовано.

Громадський транспорт у Кишиневі представлений тролейбусами (найчастише новими білоруськими БКМ, радянськими ЗиУ, чеськими Шкодами та іноді українськими ЮМЗ). Загалом, тролейбусний рух у місті добре розвинений і склалось враження, що із громадським транспортом тут проблем немає.  Автобусний рух представлений старенькими машинами, серед яких чимало вже давно списаних в Україні Ікарусів.  Маршрутки – добре відомі Мерседеси Спринтери.

Неприємним відкриттям стали ціни на продукти харчування в Молдові. Вони не просто вищі, а досить істотно. Простий приклад – чізбургер в МакДональдс, який у нас коштує 12 гривень, в Молдові – 20 лей. За нинішнім курсом, співвідношення гривні і леї приблизно 1 до 1, хоча різні банки встановлюють різні ціни, трапляється, що обмінювати гривні і зовсім невигідно.

DSC_0039_1

У продовження теми про ціни на продукти, то в кишинівських супермаркетах практично все дорожче в півтора-два рази. На полицях досить багато українських товарів – алкоголь, кондитерка, молочка… Якість місцевих продуктів, як здалося, помітно гірша українських аналогів. З цим погоджують і самі молдовани. Відомо, що жителі прикодонних районів часто їздять по закупки в Україну, де з їхніх же слів і ціна, і якість, і вибір кращі.

В прешу чергу, акі ціни б`ють по самим жителям. За підсумками першого кварталу 2014 середня заробітна плата  у жителів Кишинева склала 4690,6 леїв, що на 19,9% перевищує аналогічний показник по країні в цілому (3912,4 леїв).

DSC_0046_1

Адресні покажчики на офіційній держаній румунській мові, але дублюються російською. В цілому, в Кишиневі найчастіше чутно саме румунську, російську – відсотків 30. Що ж до вивісок, то російською, що цілком логічно, вони трапляються вкрай рідко.

DSC_0074_1

На відміну від, наприклад, Вінниці, в Кишиневі все ще часто зустрічаються таксофони. Щоправда, популярністю серед жителів вони користуються приблизно так само.

DSC_0087_1

Жахливий приклад, як не потрібно чинити з рекламою в місті. Дерева обрамлені в рекламну коробку… Що ж, до повноти картини потрібно ще прикрасити в яку нибудь рекламу тротуар і на кожному листочку дерев написати номер телефону.

DSC_0085_1

Торгівля на вулиці, з чим майже вдалося поборотися у Вінниці, у Кишиневі зустрічається досить часто. Все так само зручно – нікуди не звертаючи можна придбати шкарпетки, колготки, штани ;) І це на головній магістралі Кишинева – імені того самого Штефана чел Маре.

DSC_0096_1

Вуличні вказівники, схоже, використовуються також і з рекламною метою.

10703676_719457248109985_4723768480241191724_n

Велодоріжки.

DSC_0047_1

За один квартал від головного проспекту

DSC_0152_1DSC_0132_1

У парку в центрі

1525367_719469511442092_3418749419622161770_n

Відверто брудним Кишинів не назвати, але і чистотою  похизуватися вінне може.

1920477_719462394776137_4751141126756985302_ndEKCY5999ak

Реклами в місті немало і впорядкованою її не назвати. В рекламі і дерева, і зупинки громадського траснпорту, а також лавочки.

DSC_0041_110603320_719462478109462_5219334541287184647_n

На багатьох бордах рекламуються місцеві політсили.  Наприкінці листопада в країні відбудуться вибори до Парламенту. Ось тут, приміром, молдавські соціалісти обіцяють молдованам Митний Союз, тим самим скасувавши Асоціацію з ЄС, підписану торік.

DSC_0910_1

І ось так плавно, хочеш не хочеш, а підходимо до політичного питання. У Молдові, як і в Україні, зовсім неоднозначні погляди на майбутнє країни. Не будемо вже зовсім залазити у політичні розклади, зупинимося лише на особистих спостереженнях. Що відразу кинулося увічі – велика кількість в (і на) автомобілях російської та радянської символіки разом з тепер уже сумновідомим в Україні символом сепаратизму і смерті “Георгіївською стрічкою”. Таких довелось зустріти в столиці Молдови чимало. На перший погляд нічого дивного може і не здатися, проте після безболісної Євроасоціацієї (порівняно з Україною, хоча, може якраз і в тому справа) і сумної історії з військовим конфліктом у Придністров’ї, що розколов країну, побачити в самому центрі Молдови подібне все таки було несподіванкою.

1959688_719469124775464_5532853460606956567_n10616329_719482154774161_3239228651042126675_n

Але це вже справи самих молдован. А на цьому поки зробимо паузу. До продовження розповіді про подорож до Молдови, де більше зупинимося на архітектурі Кишинева.

DSC_0138_1

ІНШІ НОВИНИ
DSC_0717_1
Вчимо нові назви вінницьких вулиць!
m
У Вінниці відкрили новий трамвайний маршрут – №3 (Фото)
uIn_jKFbtlk
Новий трамвайний маршрут у Вінниці відкриють 19 грудня
DSC_06552
На проспекті Космонавтів уже можна підзарядити телефон і під’єднатись до Wi-Fi
teatr
Як у Вінниці відкривали театр. Історичне відео
d4
На вулиці Чорновола встановили ще один світлофор – на перетині з вул.Громова
d3
Перехрестя вулиць Г. Успенського та 8 Березня розширюють та облаштовують зупинку
20151202_205452
У Центральному парку встановили новий туалет, в який можна ходити “без протигазу”
DSC_0427_1
Скоро вінничанам звикати до нових назв вулиць. Перейменування невідворотнє
вав
Вінниця придбає ще 15 нових тролейбусів
main3
Для появи нового трамвайного маршруту уже проклали колії. Закінчити хочуть до Нового року
main
Вечірня Вінниця: панорами рідного міста
main2
Навіщо на Соборній вирізали липову алею?
DSC_0632
У Вінниці трамвайну зупинку вимостили тактильною плиткою для людей з порушенням зору
main
На вінницькій набережній тепер нові лавочки, освітлення та урни. Постарались активісти спільно з комунальними службами

Написати коментар

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Передрук та інше використання матеріалів, що розміщені на сайті дозволяється за умови посилання на urban.vn.ua. Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту за умови гіперпосилання на urban.vn.ua.
Порушення вищевказаних умов є порушенням захищених законом прав інтелектуальної власності та прав на інформацію.
Контакт: promisto.vn@gmail.com
Яндекс.Метрика
Яндекс цитування