Вперше зупинку у Вінниці 1 липня зробив поїзд «Інтерсіті+» – новенький, симпатичний електропоїзд ЕКр-1 «Тарпан». І що приємно – український. От тільки ціни кусаються…
Поїзд «Інтерсіті+» по маршруту Київ – Одеса – Київ з 1 липня робить двохвилинну зупинку у Вінниці. У напрямку Києва поїзд прибуває у Вінницю о 19:52, у напрямку Одеси – о 8:31. Поїзд скорочує час діставання до Києва до 2 з половиною годин. У Київ «Інтерсіті+» прибуває о 22:17. До Одеси ним, якщо строго за розкладом, їхати з Вінниці протягом 4 годин 49 хвилин.
І все б добре, якби не вкрай незручний для вінничан час. Якщо із Одесою все не так принципово, то приїжджати у Київ після десятої вечора влаштовує не всіх. У такому випадку, за великим рахунком, не так важливо: на півгодини раніше чи на годину пізніше прибути у столицю, адже часто вінничани їдуть у Київ на один день і бажано зранку. А до цього додаються ще й ціни на квитки, які лояльними ну ніяк не назвати.
На сайті Укрзалізниці зазначено, що на 1 липня повна вартість квитка на другий клас «Інтерсіті+» з Вінниці до Києва становить 170,93 гривні. Перший клас – 280,41 грн. До Одеси з Вінниці квиток коштує: перший клас – 377,14 грн.; другий клас – 231,46 грн. Для порівняння: квиток на поїзд №770 Кам’янець-Подільський – Київ з Вінниці коштує в межах 70-80 гривень. І до Києва він прибуває о 8:30, а в дорозі доведеться витримати усього на півгодини довше. Отже, нам пропонують переплачувати за “понти”?
Свою потребу у такому «Інтерсіті» вінничани уже показали. Увечері на платформі в очікуванні цього поїзда на Київ перебувало щонайбільше 20 чоловік. Звісно, можна робити поправку на літо, на будній день, на поки що маловідомість цього рейсу… Але ж так само можна робити поправку і на час та гроші.
Трохи про сам поїзд «Тарпан». Еталоном локомотиво- і вагонобудування його, може, й не назвати, але для української промисловості він став однозначно кроком уперед. Цей міжрегіональний швидкісний двосистемний електропоїзд, створений на Крюківському вагонобудівному заводі (м. Кременчук,Полтавська область, Україна) в 2011–2012 роках.
На сайті виробника читаємо, що: “Поїзд складається з 7 причіпних і 2 головних моторних вагонів. Особливість полягає в тому, що головні вагони являють собою, по суті, електровози, в них передбачене пасажирське відділення. Кузови вагонів виготовлені з нержавіючої сталі. Конструкція вагонів поїзда в повному обсязі відповідає вимогам санітарних норм по ергономіці, мікроклімату, освітленості, шуму і вібрацій, а також вимогам безпеки на всі оздоблювальні та облицювальні матеріали. Інтер’єри салонів, які мають сучасний дизайн виконані з пластикових і металевих панелей з використанням зносостійких, екологічно чистих, важкогорючих матеріалів. При необхідності вони легко демонтуються і дають доступ до систем життєзабезпечення вагонів в період експлуатації”.
Конструкційна швидкість поїзда — 200 км/год, хоча наразі по маршруту розвиває швидкість до 120км/год. Загальна кількість місць для сидіння – 612. З них 128 – першого класу, 370 – другого. Загальна довжина 9ти-вагонного – 230,0 м; ширина: 3,420 м; Матеріал обшивки кузова: нержавіюча сталь;Тип тягового двигуна: асинхронний двигун; Термін служби вагонів: 50 років (джерело).
Можливо, з часом у розклад руху поїзда внесуть корективи. Але поки що підстав для популярності “Інтерсіті+” небагато.